Minden ami kávézó

Kávézó blog

Kávézó blog

Kaffeine Nagymező (powered by Freyja)

avagy a kevesebb néha több

2019. augusztus 03. - k.oszto

Bár a Kaffeine (lánc) az egyik kedvenc budapesti kávézóm, mégsem gondoltam volna, hogy a negyedik Kaffeine megnyitása külön blogbejegyzést fog kapni, de az ott töltött háromnegyed óra olyan tömény volt, hogy mindenképpen megéri írni róla. (Az Lövőház utcairól szóló írás itt olvasható)

img_1052.jpgKönnyű megismerni, a kirakaton a szokásos logo 

Szóval úgy indult, hogy szombaton korán reggel a belvárosban volt dolgunk és gondoltam itt a remek alkalom hogy megnézzük az újonnan nyílt Kaffeine-t és egyben a (Budapesten) világhírű Freyja croissant-t is végre megkóstoljuk.

Sajnos a Google Maps-en még nem szerepel a nyitvatartásuk, ezért amikor nyolc óra után pár perccel megérkeztünk, csalódottan konstatáltuk, hogy csak 8:30-kor nyitnak. Addig sétáltunk egyet az Andrássy úton és szomorúan tapasztaltam, hogy Budapest egyik leghíresebb utcája milyen lehangoló tud lenni szombat reggel: Az utca kihalt csak néhány korán kelő turista és alkesz mászkál, mindenhol mocsok, a luxusüzletek előtt  hajléktalanok ébredeznek.

Amikor fél kilenc után pár perccel visszaértünk a kávézóhoz, a barista lány az üzlet előtt közölte,  hogy menjetek be nyugodtan de még legalább tíz perc, amíg felmelegszik a gép. Na ekkor már majdnem elment a kedvem az egésztől, de gondoltam ha már itt vagyunk, kivárjuk. Szóval bementünk és a kisfiam épp a földön kúszott-mászott , amikor Zsófi visszajött az üzletbe, meglátta és egyből felkapta, hogy "jaj, ne mászkálj a földön!" és rögtön a pult mögé vitte, nagyon kedvesen megmutatva neki mindent, és még egy csokis kekszet is kapott.

img_1046.jpg

Ismerkedés a szisztémával

Ebben a barátságos, már-már idilli hangulatban türelmesen vártuk, hogy az első néhány presszó elkészüljön, míg végre összeállt a szisztéma, hogy a vendégek számára is kiadható legyen a kávé.

img_1047.jpg

Családias hangulat kimaxolva

Ezután viszont egy újabb kanyar következett, megkaptam a szuper (szerintem túlhájpolt) citromos croissantomat, amiből az első harapás felért egy féldekás vegyigyümi rakétával. Az első falat után rajtam és a pulton is mindenhol folyt a fehér, iszonyúan édes, iszonyúan savanyú, iszonyúan mentás fehércsokis krém. Próbáltam közömbös arcot vágni, és nem elrontani a hangulatot, de miután Zsófi megkérdezte, hogy hogy ízlik nem akartam hazudni.  (Az A2C-ben kapható delifrance-os szuper citromos croissant után itt még egy annál is nagyobb csodára számítottam, de aztán jött az arculcsapás). Adtam neki még egy-két harapásnyi esélyt, de nem volt jó, szégyenszemre felét otthagytam, próbáltam a kevésbé krémes részekből fogyasztani. A lányok szerint a többi sokkal jobb, de nem mertem aznap reggel még egy kísérletet tenni, nem akartam én lenni a mr. fikázós vendég. (Kapható még sima, pisztáciás, pekándiós croissant, illetve sós szendvicsek is.) Szerencsére hamar túlléptünk ezen az apró kis gasztró baleseten és nem nyomta rá bélyegét a reggelre.

img_1049.jpg

Itt még optimista voltam

A kávé (bár Zsófi szerint még nem volt tökéletes) de abszolút hozta a Kaffeinben megszokott magas színvonalat, a szokásos Hasbean blendből, itt nem értek meglepetések.

img_1048.jpg

Bababarát hely

Továbbra is nagyon örömtelinek tartom, hogy a két budai egység (Lövőház, Alee) után most már Pesten is két helyen (Kálvin, Nagymező) ihatunk Kaffeine kávét, ezt a citromos croissantos balesetet meg majd elfelejtjük valahogy, és szívesen visszatérünk Zsófihoz. (És lehet, hogy a Freyja is kap még egy esélyt)

A bejegyzés trackback címe:

https://caffee.blog.hu/api/trackback/id/tr6014993092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása