Minden ami kávézó

Kávézó blog

Kávézó blog

Kijevi kávézók

avagy koffeininvázió az ukrán fővárosban

2019. július 01. - k.oszto

Mivel életemben elsőzör utaztam Kijevbe ezért a szokásos módon az interneten elkezdtem nézegetni, hogy mi merre hány méter, mit kell megnézni és mit nem. 

img_0760_1.jpg

Az egyik első elegáns kávézó

Amikor az alapok megvoltak, akkor természetesen jöttek a kávézók, Facebook és egyéb site-ok alapján próbáltam belőni, hogy merre érdemes menni, ha igazán jó kávét akarunk inni az ottlétünk alatt.

img_0761.jpg

Egy ajánlott hely

Mikor a megérkezés után a szállodánktól kb 100 m-re találtunk egy szuper specialty kávézót, akkor nagyon megörültem, hogy lám milyen szerencsénk van.

img_0751.jpg

Az első kijevi kávénk

 Aztán elkezdtünk sétálni, a következő sarkon feltűnt még egy kávézó aztán még egy és még egy ....

img_0759_1.jpg

Hoppá még egy kávézó

Lassan kiderült, hogy az ukrán fővárosnak olyan erős kávékultúrája van, amilyet én még sehol nem láttam. Nekem úgy tűnt, hogy ha valaki vállalkozni akar, és nincs ötlete akkor nyit egy kávézót egy bódéban, az aluljáróban vagy egy falba vájt lyukon keresztül. (Az előző posztban a kis méretű kávézókról elmélkedtem, Kijev után ezt újra kell gondolni)

img_0772_1.jpg

Föld alatt is kávézó

Sajnos 2 nap alatt nem sikerült átfogó képet kapni a minőségről, de ahova bementünk ott mindenhol magas volt a színvonal, és jónéhány másik helyre benézve úgy tűnt, hogy mindenhol próbálják komolyan venni a kávékészítést. Természetesen azért nem azt kell képezni, hogy az aluljáróban 100 forintért a third wave single origin double shotokat issza az átlag kijevi polgár, azért mi is kaptunk szörnyű capuccinót a reggeli mellé.

img_0783_1.jpg

Kávézó az ablakon át (Kb 11-gyel kell szorozni az árakat)

Meglepő módon sörözőből, kocsmából jóval kevesebbet láttunk mint kávézóból, szóval a vodkagőzben úszó kijevi utcakép sztereotípia abszolút nem állja meg a helyét. Azt hiszem nagyon jól bemutatja a keresletet hogy találtunk nem egy, 7/24-ben nyitvatartó kávézót. Szintén érdekesség hogy a nagy nemzetközi láncok abszolút nincsenek jelen, van egy két helyi lánc, de nekem úgy tűnt, hogy a legtöbb hely egyedi vállalkozás.

img_0768.jpg

Szarvasbika kávé este 9-ig

Az árak meglehetősen nagyot szórnak de általánosságban azt mondanám, hogy az árszínvonal a magyarnak körülbelül 50-70%-án mozog.

img_0799.jpg

Természetesen a parkban is

Természetesen próbáltam utánanézni, hogy mitől van ez a komoly kávészeretet, de angolul csak annyit találtam, hogy az ukrán nép régóta nagy kávéfogyasztó és a 2014-es forradalom után, a kávézásban is nagyon erős forradalom kezdődött rengeteg magas színvonalat produkáló mikropörkölővel és egy ukrán barista világbajnokkal.  (Vadim Granovski)

img_0802.jpg

És búcsúzóul a reptéren is

Szóval kávézók szempontjából is csak ajánlani tudom Kijevet, biztosan nem fog csalódást okozni.

 

(További kijevi képek a blog Facebook oldalán)

A bejegyzés trackback címe:

https://caffee.blog.hu/api/trackback/id/tr1214921354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása