Minden ami kávézó

Kávézó blog

Kávézó blog

Berlini kávézók

avagy mérnöki kávék, semmi izgalom

2021. augusztus 25. - k.oszto

Az elmúlt hónapok utazási korlátozásai miatt már nagyon hiányzott egy néhány napos városlátogatás (mint a korábbiak Kijevben vagy Milánóban), ahol az adott város nevezetességei mellett, természetesen a kávézók sem maradhatnak ki a napi programból.

img_7619.jpeg

Izgalommal teli várakozás a szokásos Costa kávé mellett

Most az utam Berlinbe vezetett, ahol jópárszor jártam már, úgyhogy a látnivalók mellett bőven jutott idő a kávézókra is. Kicsit tájékozódtam indulás előtt és megnyugodtam, hogy nem lesz itt gond, ha a reggeli vagy az ebéd utáni jó kávét akarom elfogyasztani.

img_7641.jpeg

A név zseniális, de nem itt kezdtünk

Az első reggel a kreuzbergi 19grams kávézóba vezetett. A pörkölő kávéit korábban már kóstoltam itthon, kiváncsi voltam milyen lesz a helyszínen. Hát azon kívül, hogy lenyűgöző választék volt szemes kávéból, nem estem hasra.

img_7632.jpeg

Színes a választék

A kávézó belseje egy hatalmas indusztriális tér, de a COVID para miatt egyszerre szigorúan csak egy vevő mehet be, az egyszem barista szigorú (szerintem túlzó) rendet tart, és “természetesen” csak a teraszon fogyaszthattunk.

img_7633.jpeg

Rend, fegyelem

A kávé amit ittunk jó volt, de nem volt kiemelkedő, a rántottás zöldséges szendvicsnek meglehetősen egyedi ízvilága volt, a croissant viszont nagyon finom. 

img_7634.jpeg

Reggelike

A kezdeti nem túl meggyőző élmény után a következő utam a Bonanza Roastery pörkölőüzeme mellet kialakított kávézóba vezetett. Itt már a megközelítés is érdekes volt, mivel a hatalmas vörös téglás épületekkel körülvett belső udvar az utcáról nem is látszik, csak egy nyíl mutatja hogy itt lehet befelé haladni a kávézó irányába.

img_7644.jpeg

Itt van a Bonanza

Az udvarról nyílik a kávézó, ami mögött egy üveges, tükrös fallal elválasztott helyiségben van maga a pörkölőüzem.

img_7647.jpeg

Üveg és tükör játéka

A tölgyszínű bútorokkal berendezett kávézóról kicsit az jutott eszembe, hogy felütötték a “Hogyan rendezzünk be egy kávézót?” német nyelvű kiadásának második fejezetét, és minden olyan lett, ahogy ott le van írva. Semmi játék, semmi egyediség, csak németes precizitás. Itt egy eszméletlen finom El Salvadori filtert ittam, természetesen a létező legletisztultabb kancsóban és csészében felszolgálva.

img_7648.jpeg

El Salvador mindig nyerő

Érdemes megnézni a cég által alkalmazott szemes kávé csomagolást is. (Nem gondolom, hogy a logó megtervezésén kívül túl sokat költöttek designra, személy szerint ez nekem már túl sivár.)

img_7646.jpeg

Nem a csomagolás alapján fogunk dönteni az biztos

Délután csak spontán beugrottam a Checkpoint Charlie tőszomszédságában fekvő Westberlin kávézóba.

img_7660.jpeg

Westberlin

Természetesen ez is tökéletesen letisztult volt, a Drop Coffee Roasters (egyébként teljesen korrekt) kávéját hófehér csészében kaptam. Különösen tetszett, hogy a dupla presszó kis méretű csészében érkezett.

img_7661.jpeg

Egy nagyon szimpla dupla

A sok steril kávézó után különösen jó érzés volt a török tulajdonosok által vezetett Coffee Pony. A budapesti stílusra jobban hajazó beltérben (rusztikus bútorok, nyers téglafalak, fotók, designelemek) kicsit otthonosabban éreztem magam.

img_7730.jpeg

A Pony belseje

A helyet nem mondanám kifejezetten specialty kávézónak, de az 1979 (!)-ben alapított berlini Andraschko pörkölő sötét blendjét nagyon korrekt módon készítik el, a mellé választott lazacos bagel, meg egyenesen zseniális volt!

img_7734.jpeg

Egészséges reggeli

Ezek után már nagyon vártam, hogy a híres The Barn valamelyik kávézóját meglátogassam. A Potzdamer Platz-ra csak benéztem mert már éppen zártak, de itt megint nagyon fájt, hogy minden full egyszinű fehér szürke, kivéve a terasz bútorok, amik feketék voltak.

img_7678.jpeg

Barn@Potzdamer

Másnap a Neükölln-i egység összegraffitizett(!) homlokzata, hozott némi változatosságot, de bent itt is a zéró díszítés elv érvényesült.

img_7738.jpeg

Hát nem tudom...

Az itt kapott flat white viszont kifejezetten közepesre sikerült, semmi extra kávé egy kicsit túlgőzölt tejjel. (Budapesten egy ilyen kávézóba biztosan nem járnék vissza)   

img_7740.jpeg

Legalább a graffiti hoz némi színt

Fentieken túl természetesen jópár kávézóba csak benéztem, de nem nagyon akadt olyan, ami különösen magával ragadott volna.

img_7663.jpeg

Az n+1-ik egyforma hely

Összegezve a berlini látogatás során szerzett benyomásokat, azt kell mondjam, hogy Budapesten sokkal színesebb és jobb kávézókkal vagyunk ellátva, nem kell irigykedve tekintgetnünk Berlin irányába, inkább irány a Belváros vagy akár valamelyik jó vidéki kávézó, és igyunk egy jó feketét!

A bejegyzés trackback címe:

https://caffee.blog.hu/api/trackback/id/tr3516670642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása